Hutten
Workflow-optimalisatie voor indrukwekkende efficiëntie
Borging van merkidentiteit
Workflow-optimalisatie
Hutten staat voor culinair ambacht en uitbundige gastvrijheid. Met smaakvol en aantrekkelijk eten en drinken; duurzaam, gezond en transparant. Met samenwerkers die oprecht van betekenis willen zijn. Wij ondersteunen Hutten door processen te verbeteren, creatieve ondersteuning te bieden en wekelijks drukwerk te verzorgen.
Jaap Bakx
Accountmanager
De uitdaging
Je vindt Hutten op locaties in het hele land: ze verzorgen heerlijk eten en drinken in de eigen restaurants, op allerlei (evenement)locaties en in de bedrijfscatering. Bekende voorbeeld zijn het Philips Stadion en de Johan Cruijff ArenA. Daar verzorgen zij de hospitality en het culinair rondom voetbalwedstrijden, voor VIPS en in het restaurant. Dat betekent: bijna wekelijks nieuwe menukaarten. Terugkerend, handmatig werk dat om efficiency vraagt.
De aanpak
Omdat wij onze klanten écht willen helpen, hebben we onze tools ingezet om het wekelijks maken van de menukaarten zo efficiënt mogelijk te maken. Dankzij het nieuwe proces komt een enorme hoeveelheid handmatig werk, dat langs vele bureaus ging, te vervallen. Want voordat we het proces vereenvoudigden, kreeg onze studio telkens een briefing voor de nieuwe menukaarten. Deze werden opgemaakt, gecontroleerd door meerdere mensen, nog een paar keer heen en weer gestuurd, aangepast en uiteindelijk gedrukt.
Het resultaat
Wij vonden dat het proces slimmer en gemakkelijker kon. Daarom hebben we een workflow ingericht waarin diverse menukaarten rechtstreeks in templates in een Brandportal worden opgemaakt. Dat gebeurt gewoon bij en door Hutten zelf, dus onze studio komt er niet meer aan te pas. Dat houdt natuurlijk ook in dat er minder heen en weer gestuurd wordt. Het is nu heel simpel: opmaken, kleine check, perfectioneren en drukken. Klaar!